På sysav.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Vad är kakor?

Betalning

Sysav erbjuder ett antal olika lösningar för betalning av tjänster och för avlämning på våra anläggningar.

Flera av våra anläggningar samt återvinningscentralerna tar inte emot kontanter.

Inlämning av avfall som uppkommer i ett normalt hushåll är alltid kostnadsfritt eftersom det betalas via avfallstaxan i din kommun. Betalningssätten gäller främst företag, föreningar och verksamheter.

Fungerar på Sysavs alla anläggningar förutom

  • Anläggningen för farligt avfall i Malmö.

För besök på återvinningscentralen finns möjlighet att betala med de vanligaste kontokorten (Mastercard/Visa)


Om ditt företag lämnar avfall eller återvinningsmaterial till Sysavs anläggningar kan ett vågkort användas för att registrera hur mycket avfall som lämnats. Behandlingsavgiften faktureras då företaget.

Vågkortet gäller vid följande anläggningar:

  • avfallskraftvärmeverket
  • vid våra deponier
  • sorteringsanläggningar
  • omlastningsstationer
  • återvinningscentralen för företag 

Vågkortet gäller inte på följande anläggningar

  • återvinningscentralerna för hushåll

Har du frågor eller funderingar om vågkortet? Kontakta kundservice på telefon 040-635 18 00.

Från 4 december 2019 gäller ett nytt passersystem på våra återvinningscentraler för hushåll. Företag använder kundkort vid infart. Du för in kortet i en automat och betalning sker sedan mot faktura. Med kundkort betalar du 250 kronor per besök. Utan kundkort betalar du 400 kronor per besök, i betalautomat på plats. Priser inklusive moms.

Beställ kundkort för företag här

Har du gamla företagskuponger? De fungerar som betalning på återvinningscentraler under hela 2019 och 2020. Vill du lägga in dina företagskuponger på ditt nya kundkort?
Kontakta kundservice.

Kundkort och företagskuponger gäller här:

  • Återvinningscentraler för hushåll

Kundkort och företagskuponger gäller inte här:

  • Avfallsanläggningar
  • Återvinningscentralen för företag
  • Anläggningen för farligt avfall

Kundansökan

Om ert företag föredrar fakturabetalning istället för att betala med kort behöver Sysav er ansökan. Ansökan görs på blanketten Kundansökan (pdf)

Blanketten är uppdelad i fyra delar:

  1. Fakturakund - Fyll i företagsuppgifter.
  2. Fraktare - Om ert företag anlitar externa transportörer kan dessa läggas upp som fraktare för ert företag. På blanketten godkänner du vilka transportörer som ska kunna frakta avfall till Sysav för ert företags räkning. Fyll då i transportörens företagsnamn och organisationsnummer. Tänk på att de transportör ni anlitar måste ha egna vågkort utställda på sitt egna företag.
  3. Vågkort - Om ert företag har egna fordon som ska väga in avfall på Sysavs anläggningar ansöker ni om vågkort på blanketten. Fyll då i fordonens registreringsnummer.
  4. Godkännande - Blanketten skrivs under av behörig på ert företag.

Ansökan skickas därefter via post till: Sysav Industri AB, Box 503 44, 202 13 Malmö eller via e-post till: kundservice@sysav.se

Kontakta kundservice

Bild

Passersystem för bättre arbetsmiljö

Den 4 december infördes ett passersystem på Sysavs återvinningscentraler. Privatpersoner använder körkort och företag kundkort.