På sysav.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Vad är kakor?

Betalning

Sysav erbjuder ett antal olika lösningar för betalning av tjänster och för avlämning på våra anläggningar.

 Flera av våra anläggningar samt återvinningscentralerna tar inte emot kontanter.

Inlämning av avfall som uppkommer i ett normalt hushåll är alltid kostnadsfritt eftersom det betalas via avfallstaxan i din kommun. Betalningssätten gäller främst företag, föreningar och verksamheter.

Fungerar på Sysavs alla anläggningar förutom

  • Anläggningen för farligt avfall i Malmö.

För besök på återvinningscentralen finns möjlighet att betala med de vanligaste kontokorten (Mastercard/Visa)


Om ditt företag lämnar avfall eller återvinningsmaterial till Sysavs anläggningar kan ett vågkort användas för att registrera hur mycket avfall som lämnats. Behandlingsavgiften faktureras då företaget.

Vågkortet gäller vid följande anläggningar:

  • avfallskraftvärmeverket
  • vid våra deponier
  • sorteringsanläggningar
  • omlastningsstationer
  • återvinningscentralen för företag 

Vågkortet gäller inte på följande anläggningar

  • återvinningscentralerna för hushåll

Har du frågor eller funderingar om vågkortet? Kontakta kundservice på telefon 040-635 18 00.

Företagskuponger fungerar som betalning på återvinningscentraler. 
Företagskuponger kan inte köpas på plats.

Beställa företagskuponger

Beställ ett häfte med 10 kuponger genom att sätta in 2 500 kr (pris inkl moms) på bankgiro 235-6541. Välj ”Meddelande” och ange Företagskuponger, namn och adress dit kupongerna ska skickas. Om hela adressen inte får plats i meddelande-fältet, informera oss genom att maila till kundservice@sysav.se. Häftet kommer inom några arbetsdagar.

Företagskuponger gäller vid följande anläggningar:

  • Återvinningscentraler för hushåll

Företagskuponger gäller inte på följande anläggningar:

  • Avfallsanläggningar
  • Återvinningscentralen för företag
  • Anläggningen för farligt avfall

Kundansökan

Om ert företag föredrar fakturabetalning istället för att betala med kort behöver Sysav er ansökan. Ansökan görs på blanketten Kundansökan (pdf)

Blanketten är uppdelad i fyra delar:

  1. Fakturakund - Fyll i företagsuppgifter.
  2. Fraktare - Om ert företag anlitar externa transportörer kan dessa läggas upp som fraktare för ert företag. På blanketten godkänner du vilka transportörer som ska kunna frakta avfall till Sysav för ert företags räkning. Fyll då i transportörens företagsnamn och organisationsnummer. Tänk på att de transportör ni anlitar måste ha egna vågkort utställda på sitt egna företag.
  3. Vågkort - Om ert företag har egna fordon som ska väga in avfall på Sysavs anläggningar ansöker ni om vågkort på blanketten. Fyll då i fordonens registreringsnummer.
  4. Godkännande - Blanketten skrivs under av behörig på ert företag.

Ansökan skickas därefter via post till: Sysav Industri AB, Box 503 44, 202 13 Malmö eller via e-post till: kundservice@sysav.se

Kontakta kundservice