Gå till innehållet
470x290 dator mobil.png

Anmäl och beställ

Här kan du utföra ärenden som rör din hämtning av hushållsavfall som anmälan av trasigt sopkärl eller utebliven tömning och beställning av extra hämtning eller hämtning av grovavfall.

470x290 tankebubblor.png

Avfallsabonnemang

Hitta information om vilka olika avfallsabonnemang vi har och vad de innehåller. Vi har abonnemang både för permanentboende och fritidsboende.

470x290 nycklar.png

Flyttanmälan

Här hittar du mer information om vad du behöver göra för att anmäla ägarbyte.

Läs mer
470x290 person och kärl.png

Ditt kärl och hur du hanterar det

Vad du ska tänka på innan sopbilen kommer och vilka regler som gäller kring sopkärlet finns samlat här.

Läs mer
matavfallspåse.png

Matavfall och matavfallspåsar

Här hittar du information om vad som är matavfall, hur du sorterar, få praktiska tips för påsen för matavfall och för kärlet samt hur du får nya matavfallspåsar.

Läs mer
470x290 hus på kulle.png

Enskilda avlopp

Hitta information som rör ditt avlopp som tömning av slamavskiljare, tillstånd, utformning och skötsel.

paragraf .png

Avfallstaxa och föreskrifter

Alla betalar en avgift för sin avfallshantering. Avfallstaxan som den kallas är indelad i en grundavgift och en hämtningsavgift. Hitta mer information om avfallstaxa och föreskrifter.

470x290 verksamheter.png

Fastighetsägare och verksamheter

Som fastighetsägare eller verksamhet kan du få rådgivning och stöd kring frågor som rör ditt avfall eller fettavskiljare. Du kan även göra beställningar och ändringar i abonnemangen.

470x290-nyhetsbrev.png

Digitalt kundbrev till abonnenter

Missa inga ändrade tider - få all information du behöver i ett digitalt utskick genom att prenumerera på vårt nyhetsbrev för dig med abonnemang på sophämtning.

raps 470x290_.png

Kundservice

Om du inte hittar den information du söker kan du kontakta Sysavs kundservice. Hitta mer information hur du kommer i kontakt med kundservice.