Sysav Industri AB
Kundservice: 040-635 18 00
Epost: kundservice@sysav.se
Farligt avfall: 040-635 18 00
E-post: order.kemi@sysav.se
För kunder med Sysav Total-avtal
E-post: ordertotal@sysav.se
Här hittar du information om hur du beställer hämtning, emballage eller bokar tid för destruktion.
1. Ring Sysavs kundservice.
Om det behövs, så skickar vi en deklaration till dig.
2. Fyll i och skicka in deklarationen till Sysav. Spara din kopia av deklarationen. Uppgifterna i blanketten ligger till grund för bedömning av transport, hantering, val av behandlingsmetod och därmed mottagningsavgift.
Det är därför viktigt att du fyller i blanketten så noggrant du kan. Kontakta gärna kundservice om du behöver hjälp.
Ifylld och undertecknad blankett skickas till:
Sysav
Anläggning för farligt avfall
Box 50344
202 13 Malmö
3. Kundservice kontaktar dig och meddelar hur avfallet skall märkas. Samtidigt får du avfallskod och UN-nummer (om ditt avfall klassas som farligt gods). Skriv upp denna märkning på din kopia av deklarationen.
4. Ta bort all gammal märkning på emballaget. För farligt gods krävs typgodkända emballage. I de flesta fall får plastemballaget vara max fem år gammalt.
5. Märk emballaget med UN-nummer, avfallskod, deklarations-nummer och eventuell varningsetikett.
6. Låt chauffören kontrollera att emballaget är tätt och korrekt märkt.
Du kan välja mellan att beställa hämtning vid enstaka tillfällen eller att ha regelbunden hämtning av ditt kliniska avfall.
Ställ fråga, lämna synpunkt, gör felanmälan
Kontakt gällande "Beställa hämtning av avfall"
Kundservice privat
Vardagar kl 8-16.30
Kundservice företag
Vardagar kl 8-12,12.45-16.00
Kontakta våra företagsrådgivare
040-635 18 00
kundservice@sysav.se
Växel
040-635 18 00
Fax: 040-635 18 10
Adress
Spillepengsgatan 13
202 13 Malmö
Hitta till oss