
Ansökan om att bli auktoriserad för insamling av returpapper
Returpappersinsamling blir kommunalt ansvar från 1 januari 2022. Entreprenörer för avfallsinsamling kan ansöka om att bli auktoriserade av Sysav att samla in returpapper för vår räkning (i Kävlinge, Lomma och Svedala kommun).
Vi erbjuder aktörer inom avfallsinsamling att ansöka om att bli auktoriserade av Sysav att samla in returpapper. Fastighetsägare får i sin tur teckna avtal med de auktoriserade insamlarna för att få returpapper hämtat vid fastigheten.
De fastighetsägare som inte tecknar avtal om insamling av returpapper får hänvisa boende till återvinningsstationerna eller återvinningscentralerna.
Listan över befintliga auktoriserade avfallsentreprenörer hittar du här.
Ansök
Ansökningsformuläret fylls i och skickas in enligt punkt 2.3 i Auktorisationsföreskrifterna. Det ska undertecknas av behörig företrädare.
Ansökan kan ske löpande. Alla atörer som uppfyller kraven har möjlighet att ansöka om auktorisering.
Ställ fråga, lämna synpunkt, gör felanmälan
Kontakt gällande "Ansökan om att bli auktoriserad för insamling av returpapper"
Kundservice privat
Vardagar kl 8-16.30
Kundservice företag
Vardagar kl 8-16.30
040-635 18 00
kundservice@sysav.se
Växel
040-635 18 00
Fax: 040-635 18 10
Adress
Spillepengsgatan 13
202 13 Malmö
Hitta till oss