På sysav.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Vad är kakor?

Anmäl och beställ

Här kan du utföra ärenden som har med din sophämtning att göra.

Fyll i formuläret nedan om du vill:

  • anmäla trasigt kärl
  • beställa extra hämtning
  • anmäla utebliven tömning
  • beställa hämtning av grovavfall

Längre ner på denna sida kan du även anmäla flytt, utföra ändring av abonnemang med mera.

Ytterligare tjänster

Har du väldigt lite avfall kan du dela kärl med en granne.

Genom att dela abonnemanget delar ni även på kostnaden. Fakturan skickas enkelt till respektive hushåll.

När ni har kommit överens om att dela på ett abonnemang skickar ni in en ansökan via vårt webbformulär. 

Anmäl ägarbyte

Anmäl ägarbyte via formuläret nedan. Du kan även kontakta kundservice så hjälper vi dig eller skicka in anmälan som pdf. Du debiteras för den faktiska tid du innehaft abonnemanget, därför är det viktigt att fylla i datum för abonnemangsändring.

Inflyttning i nyproducerad fastighet

Om du flyttat in i en nyproducerad fastighet ska du ansöka om ett nytt abonnemang. Kontakta kundservice så hjälper vi dig med detta.

Om du behöver nya matavfallspåsar kan du på tömningsdagen klämma fast en påse under locket så lämnar renhållaren nya påsar på tunnan. 

Bor du i lägenhet får du matavfallspåsar och hållare genom din hyresvärd eller bostadsrättsförening.

Har du använt din sista påse, är ägare av flerfamiljsfastighet, ansvarig för en verksamhet eller bostadsrättsförening kan du vända dig till Sysav kundservice.