Gå till innehållet
avtal-470x290.jpg

Ansökan om att bli auktoriserad för insamling av returpapper

Returpappersinsamling blir kommunalt ansvar från 1 januari 2022. Entreprenörer för avfallsinsamling kan ansöka om att bli auktoriserade av Sysav att samla in returpapper för vår räkning (i Kävlinge, Lomma och Svedala kommun).

Vi erbjuder aktörer inom avfallsinsamling att ansöka om att bli auktoriserade av Sysav att samla in returpapper. Fastighetsägare får i sin tur teckna avtal med de auktoriserade insamlarna för att få returpapper hämtat vid fastigheten.

De fastighetsägare som inte tecknar avtal om insamling av returpapper får hänvisa boende till återvinningsstationerna eller återvinningscentralerna.

Ansök

Ansökningsformuläret fylls i och skickas in enligt punkt 2.3 i Auktorisationsföreskrifterna. Det ska undertecknas av behörig företrädare.

Ansökan kan ske löpande. Alla atörer som uppfyller kraven har möjlighet att ansöka om auktorisering.