Du verkar ha script inaktiverat i webbläsaren. För att kunna använda alla funktionerna måste script aktiveras.

På sysav.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Vad är kakor?

http://www.sysav.se/Privat/min-sophamtning/anmal-och-bestall/

Anmäl och beställ

Här kan du utföra ärenden som har med din sophämtning att göra.

Fyll i formuläret nedan om du vill:

  • anmäla trasigt kärl
  • beställa extra hämtning
  • anmäla utebliven tömning
  • beställa hämtning av grovavfall

Längre ner på denna sida kan du även anmäla flytt, utföra ändring av abonnemang med mera.

Ytterligare tjänster

Ansök om gemensamt kärl

Har du väldigt lite avfall och inte har behov av fyrfackskärlen själv kan du dela med en granne.

Genom att dela abonnemanget delar ni även på kostnaden. Fakturan skickas enkelt till respektive hushåll.

När ni har kommit överens om att dela på ett abonnemang skickar ni in en ansökan via vårt webbformulär. 

Anmäl flytt eller ägarbyte

Flytt eller ägarbyte av fastighet

Anmäl flyttanmälan via formuläret nedan. Du kan även kontakta kundservice så hjälper vi dig. Du debiteras för den faktiska tid du innehaft abonnemanget, därför är det viktigt att fylla i datum för abonnemangsändring.

Inflyttning i fastighet utan tidigare abonnemang

Om du flyttat in i en fastighet som inte haft sopabonnemang tidigare, ska du ansöka om ett nytt abonnemang.  Kontakta kundservice så hjälper vi dig med detta.

Beställ matavfallspåsar

Om du behöver nya matavfallspåsar kan du på tömningsdagen klämma fast en påse under locket så lämnar renhållaren nya påsar på tunnan.

Har du använt din sista påse kan du vända dig till Sysav kundservice.

Beställ extra kärl för restavfall

Du kan beställa ett tillfälliga abonnemang för större mängder restavfall om ditt hushåll under en kortare period har mer restavfall än vanligt och det inte räcker med ditt vanliga kärl för restavfall.

För att kunna beställa ett extra kärl måste du även ha ett ordinarie abonnemang.

Storlek på kärl

Du kan välja mellan följande storlekar:

  • 140 liter
  • 190  liter

Tömningar

31 tömningar per år: tömning varannan vecka, samt varje vecka under perioden vecka 27-36.

Kontakta kundservice för mer information och beställning.  

Beställ byte av abonnemang

Vid byte av abonnemang kontakta Sysavs kundservice. 

Gäller det ändring av ägarförhållande av en fastighet, fyll i  webbformulär eller pdf-blankett för flyttanmälan. 

Senast uppdaterat 2017-03-30
Tyck till om sidan

Taggning av kärl

Ohlssons har digital avläsning på sopkärlen. Taggen läses av automatiskt varje gång kärlet töms i sopbilen.

Det innebär att chauffören rapporterar in om kärlet inte har blivit tömt och vad det beror på, t.ex. avfallet var fastfruset i kärlet, kärlet var inte framdraget eller var blockerat av parkerad bil, etc. På så vis kan Sysavs kundservice se om kärlet blivit tömt som det ska.

Kontakta oss

  • 040-635 18 00

Kundservice
Kontakta kundservice privat
Vardagar kl 8-16.30

Kontakta kundservice företag
Vardagar kl 8-12,12.45-16.00

Tel: 040-635 18 00
Fax: 040-635 18 10  

Besöksadress
Spillepengsgatan 13
211 24 Malmö
Hitta till oss

Postadress
Box 503 44 
202 13 Malmö

Öppettider
Återvinningscentraler
Övriga anläggningar

Om Sysav

Sysav tar emot, återvinner och behandlar avfall från hushåll och industrier i södra Skåne. Vår vision är att vi ska bidra till att skapa världens mest hållbara region, för denna och kommande generationer. 

Sysav ägs av 14 kommuner och erbjuder en säker och trygg avfallshantering, där återanvändning och återvinning av material och energi maximeras på ett kostnadseffektivt sätt med miljö och resurshushållning i fokus. 

Sysav har två dotterbolag, Sysav Industri AB och Sysav Utveckling AB. Sysav Industri AB har specialiserat sig på att hantera avfall från industrier och företag. Sysav Industri AB erbjuder även rådgivning och tar emot internationella förfrågningar om avfallshantering. Sysav Utveckling AB arbetar med forskning och utveckling.